flash
 

Ars Nominem - poradnik reklamowy (strona 6)

Z biegiem czasu, przy niesamowitej ilości przekazów reklamowych, ich odbiorcy okrzepli na „byle jakie" reklamy. Dlatego też zadaniem współczesnych specjalistów od reklamy jest tak spreparować ofertę, by wywołać u odbiorcy określone wrażenie. Mianowicie, by wydawało mu się, że nareszcie ktoś go zrozumiał, ktoś jest w stanie sprostać jego potrzebom, zaspokoić pragnienia, które wydawały mu się jedynie mrzonką, którą musi zostawić dla siebie, gdyż nie znajdzie choć w ¼ czegoś jej odpowiadającego w realu. Odebranie reklamowego przekazu w taki sposób z pewnością przyniesie jego twórcą znamienity sukces.

Sposobem zainteresowania współczesnego konsumenta nie jest już hałas, natłok informacji zmuszający do odwrócenia wzroku czy zatkania uszu. Odbiorcę dzisiejszych reklam powinno ująć się czymś zupełnie innym, prostszym i bardziej codziennym. Może okazać się to bardzo trafnym rozwiązaniem.

Przykładów ciekawego wykorzystania prostej z pozoru formy jest wiele. Kiedy ich ujęcie odbędzie się w przemyślany sposób, uwaga odbiorcy jest gwarantem powodzenia.

9. Pierwszym z nich może być reklama cukierków m&m's. Kampania reklamowa przedstawia kilka billboardów, każdy w innej historycznej scenerii, innym środowisku, gdzie motywem pojawiającym się na każdym z nich jest sylwetka okrągłego cukierka. To znak, że m&m'sy od wielu, wielu lat były „towarzyszem" ważnych wypraw i wydarzeń...tu na przykład podróży w kosmos...

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-19.jpg

10. Reklamy napojów typu light od zawsze były kierowane do kobiecego grona konsumentów. Producent napoju Pepsi postanowił przedstawić go w iście kobiecym charakterze...dosłownie.

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-20.jpg

Pijąc Pepsi light kobieta nie musi obawiać się kalorii, a jedynie rozkoszować w pełni wyrazistym smakiem. Czuje się atrakcyjna i stylowa dzięki kobiecej oprawie graficznej napoju, gdzie subtelność różu fruwających motyli przeplata się z motywem charakterystycznym dla Pepsi light. Porównanie puszki napoju z flakonem perfum dodaje reklamie ciekawego wyrazu i nasuwa tym samym na myśl skojarzenia, o które zdecydowanie chodziło producentowi Pepsi. Po obejrzeniu reklamy, każda z nas chcę poczuć się jak modelka z layoutu, piękna i seksowna. Sięgnijmy więc po Pepsi light.

strona 7