flash
 

Ars Nominem - poradnik reklamowy (strona 9)

Ciekawymi kreacjami może poszczycić się wiele organizacji non profit, działających społecznie. Ich kampanie mają wyraz czysto emocjonalny, podkreślając wagę problemów, z którymi walczą i jak istotna jest wygrana z nimi.

16. Na przykład w Nowej Zelandii pokazano kreatywny charakter outdoor'u na podstawie kampanii społecznej PAPAKURA District Council. Kampania dotyczyła problemu licznych wypadków drogowych. Na ruchliwej ulicy umieszczono billboard, który zmieniał się pod względem pogody.

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-31.jpg

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-32.jpg

W słoneczny dzień billboard przedstawia po prostu zdjęcie małego chłopca. W przypadku kiedy zacznie padać deszcz, chłopcu zaczyna lecieć z oczu, uszu i z nosa krew. Hasło reklamowe kampanii brzmi: „Deszcz zmienia wszystko. Dostosuj prędkość do warunków na drodze". Reklama wzbudza jednoznaczne emocje, po których każdy kierowca z dużą wyobraźnią na drodze, choć trochę popuści swoją ciężką nogę z gazu.

17. Pozostając w kampaniach społecznych, warto przyjrzeć się bliżej kampaniom organizacji PETA (ang. People for the Ethical Treatment of Animals, czyli: „Ludzie na rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt"). Wegetarianie zdecydowali się użyć silnej, iście erotycznej broni przeciw zjadaczom mięsnych przysmaków. Chcąc seksem promować jedzenie warzyw, marketingowcy mają nadzieję na sukces. Promowanie jedzenie poprzez motywy seksualne stało się nowym, marketingowym nurtem, zwanym gastro - porno bądź foodvertsing. Według organizacji, dzięki spożywaniu warzyw, stosowania diety wolnej od mięsa, ma się bogatsze życie erotyczne, a nasze libido jest w jak najlepszej formie.

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-33.jpg

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-34.jpg

Kampania wzbudziła wiele kontrowersji jednak poprzez swój zdecydowany charakter, odniosła znamienity sukces. W Polsce, organizacją zajmującą się promowaniem wegetarianizmu jest Fundacja Viva i Stowarzyszenie Empatia. Jak na razie żadna z nich nie zdecydowała się na wykorzystanie motywów erotycznych do promowania jedzenia warzyw. Jednak przedstawiciele obu organizacji przyznają, że poważnie zastanawiają się nad wykorzystaniem motywów tego typu.

strona 10