flash
 

Ars Nominem - poradnik reklamowy (strona 7)

11. Pozostając w reklamach napojów orzeźwiających przypatrzmy się reklamie napoju koncernu Coca Coli - Schweppes'a. Reklamotwórcy również postawili na kobiecość i awangardę. Kampania przedstawia kilka reklamowych fotografii, gdzie kompozycja kolorowych makijaży modelek wplata w równie „soczyste" tło butelkę owocowego napoju, w zależności od jego smaku.

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-22.jpeg

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-21.jpeg

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-23.jpeg

Na pierwszy rzut oka, kampanie Pepsi i Schweppes'a dość znacząco różnią się od siebie. W tej pierwszej widać kobiecą delikatność, Schweppes natomiast stawia na kobiecość „z pazurem", awangardę i odważną stylizację. Patrząc na makijaże modelek, potrafimy wyobrazić sobie istny mix owoców - składników napoju. Czujemy ich świeżość i wyrazisty smak. Nabieramy ochoty by po nie sięgnąć i przekonać się czy kreacja będąca ucztą dla oka, przełoży się również na podniebienie.

Ciekawym ale zarazem kontrowersyjnym pomysłem na reklamę wykazał się Chupa Chups - producent lizaków. Jego dwie ostatnie kampanie reklamowe wzbudziły potok opinii, zarówno tych pozytywnych, jak i mniej przychylnych.

12. Mówiąc o pierwszej z nich dowiadujemy się, że świat bez lizaków Chupa Chups nie istnieje. I tak jeden z trzech layout'ów reklamowych pokazuje chęć popełnienia samobójstwa małej dziewczynki, chcącej skoczyć z dachu swojego domku dla lalek. Przed targnięciem się na swoje życie próbują powstrzymać ją zabawki dziewczynki.

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-24.jpg

Kolejny layout przedstawia sfrustrowanego chłopca leżącego na kanapie w gabinecie psychologa. W roli psychologa występuje siedzący na dziecięcym krzesełku, pluszowy miś, trzymający w łapce notes i ołówek.

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-25.jpg

Ostatni z dziecięcej serii layout'ów Chupa Chups'a jest ten przedstawiający chłopca topiącego swe smutki w butelce...mleka. Kompanem do „zalania" złego nastroju jest towarzyszący mu miś.

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-26.jpg

Kampania z dziećmi w roli głównej wzburzyła opinię publiczną. Stwierdzono, że kampania propaguje samobójstwa oraz alkoholizm.

strona 8