flash
 

Ars Nominem - poradnik reklamowy (strona 4)

5. Producenci piwa Carlsberg również chcieli pokazać, że posiadają pomysłową naturę. Pod dwoma kapslami widnieje złocista perła, na wierzchu pokryta apetyczną pianką. To symbol wyrazistego smaku piwa, kryjącego się tuż pod zielonym kapslem. Duży plus za pomysł i kreację.

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-9.jpg

Powyższe przykłady są dowodem na to, że reklama stała się sztuką. Pokazuje kunszt pracy fotografów i językowe mistrzostwo pomysłowości copywriterów. Chce oczarować, zainteresować. Jest próżna w swym dążeniu do zwrócenia na siebie uwagi dzisiejszego konsumenta. Estetyka, właściwy dobór barw, graficznych motywów i słownej poetyki, tworzą kompozycję mającą ułatwić reklamowanemu produktowi jego zapamiętanie przez konsumenta.

Oczywiście porażki również się zdarzają, jednak należy liczyć się z tym, że oddźwięk niepowodzenia będzie znacznie silniejszy niż kiedykolwiek osiągnięty sukces.

Motywem, który coraz częściej występuje w reklamie jest dobry humor. Jednak sam humor nie wystarczy. Liczy się również sprytnie wpleciona w kreację przekazu inteligencja. Zastosowanie tych dwóch motywów jest gwarancją ożywienia nudy, pokonania powagi, a tym samym sprawienia, że reklamowany produkt będzie sprawiał wrażenie bardziej przyjaznego dla swojego potencjalnego nabywcy.

 

6. Przykładem umieszczania w reklamie inteligentnego humoru, jest kampania reklamowa pewnej zagranicznej firmy kurierskiej.

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-10.jpg

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-11.jpg

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-12.jpg

Jak widzimy ich precyzja i dokładność w bezpieczeństwie transportowanych produktów jest stawiana na pierwszym miejscu. Reklama potrafi zaciekawić dzięki interesującej kreacji, będąc dowodem na to, że prosta forma podana w stylowy sposób zawsze będzie cieszyć się powodzeniem wśród jej odbiorców.

strona 5