flash
 

Ars Nominem - poradnik reklamowy (strona 12)

23. Drugim pomarańczowym przykładem na miłą dla oka reklamę jest kampania soków owocowych Tropicana, wraz ze swoim hasłem "Każda kropla jest owocna". Na reklamie widzimy dorodną krople naturalnego soku, wdzięcznie przyozdobioną zielonym ogonkiem.

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-45.jpg

Motyw ma zobrazować w jak niewielkim stopniu przetwarzane są reklamowane soki. Pomysł zdecydowanie przemawia soczystą formą :)

24. Tym razem czas na ciekawą, pełną słońca bananową kreację. Reklama sklepu Waltroise zamiast informacji o okazyjnej cenie i wysokiej jakości owoców, przedstawia karaibską plażę w formie... banana, doskonale komponującego się z lazurem Morza karaibskiego. Cała kompozycja okraszona jest informacją "Tropikalne banany z 99p".

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-46.jpg

25. Ciekawym przykładem kampanii społecznej jest akcja przeprowadzona przez sieć szybkich dań Mc Donalds.

tl_files/Reklama-poradnik-zmienione-nazwy/grafika-reklamowa-47.jpg

Przemienienie loga w nadgryzionego banana zasługuje na gromkie brawa, za ciekawą kreację, ale i brak nadmiernej ingerencji w jego zmianę. McDonalds promując akcję zdrowego stylu życia, chciał podkreślić modyfikacją firmowego znaku, swoje duże zaangażowanie. Zdecydowanie mu się to udało.


Pokazane powyżej przykłady dają do zrozumienia, że z reklamy można zrobić prawdziwą sztukę. Wystarczy do tego szczypta kreatywności, dziecięcej pomysłowości i pasja w tworzeniu tego, czego się podejmujemy.

Współczesna reklama kształtuje nas jako społeczeństwo. Pokazawszy niektóre z wzorców, kształtuje normy społeczne. Na co dzień, w natłoku ilości reklamowych komunikatów, nie zdajemy sobie sprawy z faktu, że reklama wpływa na to co jemy, co pijemy czy w jaki sposób się ubieramy. Jest cały czas obecna w naszym życiu, czy zostajemy w domu, czy wychodzimy po zakupy. Możemy ją ignorować, jednak mimochodem i tak zwracamy na nią uwagę, podświadomie wybierając z sklepowych półek produkty, które kiedyś przykuły naszą uwagę podczas czytania gazety, bądź oglądania telewizji.


Niech reklama stanie się naszym przyjacielem, kompanem w codzienności zakupów, pracy, wspólnych spotkań z najbliższymi. Podziwiajmy jej kreacje, pomysły, gdyż wszystkie one są skierowane do nas i dla nas.